Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Forum op slot! 
Auteur Bericht
moderator
moderator
Bericht 
'Beste kraak-forumleden,

Vanaf nu is voor onbepaalde tijd een groot deel van het forum gesloten en opgeborgen.
We hebben het nog geprobeerd met de "toon van het forum" mededeling, maar ook daarna bleef de sfeer ronduit bagger, en bleek dat mensen nog steeds niet hun persoonlijke frust uit de discussies kunnen houden, of discussies kunnen voeren zonder tot een flamewar over te gaan inclusief bedreigingen en beledigingen.
Wij hebben besloten geen tijd en energie meer te willen steken in het in stand houden van dit soort gedoe, en brengen daarom het forum terug naar de kern.

Om de analogie van een pandje nog maar eens aan te houden, we slinken onze activiteiten in tot slechts KSU en kroeg. Dat houdt in dat hier nog steeds vragen gesteld kunnen worden over kraken, en dat er nog een beetje onzinnig geouwehoerd kan worden in de onzin, meer niet.

Of dit tijdelijk is, of definitief moet nog besproken worden. Momenteel is het aantal deelnemers van het forum erg klein. Mocht het in de toekomst weer toenemen, of mocht toch de vraag naar een actief forum toenemen, dan zien we wel hoe zaken gaan lopen.

Wanneer wij hierover praten met krakers die hier vroeger zaten krijgen we vaak te horen dat die ex-leden niet meer komen vanwege het hoge gehalte gekanker en gezeik. We kunnen ons dan ook heel goed voorstellen dat ook potentiële nieuwe leden zich daardoor laten terughouden om hier te posten.

Omdat we het nog altijd belangrijk vinden om mensen die geen actieve scene of kraakspreekuur in de buurt hebben te blijven ondersteunen blijft het online kraak-spreekuur open.

Let wel, alles dat afwijkt van deze functies, alle steken onder water en andere shit wordt vanaf nu zonder waarschuwing onverbiddelijk verwijderd.

Om nog maar eens een cliché er in te gooien:
mocht je het niet eens zijn met de gang van zaken hier, start je eigen forum. Dat is erg makkelijk, hier bijvoorbeeld kun je zonder moeite een nieuw gratis forum aanmaken: http://www.actieforum.com/
En als je iets anders wilt dan die standaard meuk, dan kun je vast wel iemand vinden die je daarbij kan helpen.
Voor politieke discussies en nieuws verwijzen we je naar bijvoorbeeld indymedia of Revleft. Als je op facebook zit, dan zijn ook daar genoeg discussie pagina's te vinden waar je je zegje kunt doen.

Einde van dit bericht.

[edit: dit slot gaat er in de loop van de avond op]

10 apr 2012, 18:57
Profiel WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
mm dan kan de boel net zo goed helemaal op slot,komt een beetje over van het gaat niet zoals wij willen dan stoppen we er maar mee.met andere woorden iedereen die tijd en energie in het forum heeft gestoken de afgelopen jaren;zoek het maar uit,jammer..kan iedereen vanaf nu fijn de nner uit gaan lopen hangen op indy..slim bedacht dat dan weer wel..

Laatst bijgewerkt door knarf op 10 apr 2012, 19:38, in totaal 1 keer bewerkt

10 apr 2012, 19:24
Profiel
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker
Bericht 
Jammer, maar begrijpelijk. En gelukkig blijft de onzin wel..

10 apr 2012, 19:36
Profiel E-mail
moderator
moderator
Bericht 
knarf schreef:
mm dan kan de boel net zo goed helemaal op slot,komt een beetje over van het gaat niet zoals wij willen dan stoppen we er maar mee.met andere woorden iedereen die tijd en energie in het forum heeft gestoken de afgelopen jaren;zoek het maar uit,jammer..kan iedereen vanaf nu fijn de nner uit gaan lopen hangen op indy..slim bedacht dat dan weer wel..

Je begrijpt het niet he?
We stoppen er helemaal niet mee. Het forum gaat gewoon weer gebruikt worden waar het voor bedoeld is. Een soort online KSU, met een stukkie gezelligheid, in plaats van een platform voor persoonlijke frust en het affakkelen van iedereen die niet denkt hoe jij vindt dat het zou moeten.
Nieuwe mensen, met begrijpelijke vragen worden weggesnauwd, en initiatieven de grond ingetrapt. En daar is het forum dus niet voor in het leven geroepen.
Iedereen die tijd en en energie in het FORUM heeft gestoken, heeft nog steeds het forum. Echter, zij die hun tijd en energie in het afzeiken van anderen hebben gestoken zijn een platform kwijt. Maar gelukkig hebben die geenstijl en keesjemaduraatje nog.
Lees de openingspost anders nog een keertje.

SCHOENEN UIT!

10 apr 2012, 19:49
Profiel WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
nou ja laat ook eigenlijk maar,zonde van mn tijd.

10 apr 2012, 20:08
Profiel
moderator
moderator
Bericht 
Spijtig doch begrijpelijk...

edit..
ff iets dieper er op in..

Als gebruiker moet ik zeggen dat ook ik een aantal signalen heb opgevangen over de gastvrijheid op kf, dat weerhoudt ook nieuwe gebruikers ja..

Ik hoop wel dat na deze 'time-out' mensen hun frust lekker voor zichzelf houden.
'tis een kleine scene, dan kom je elkaar irl ook tegen, en veel van de scene'rs ofzo hebben een sterke eigen mening en durven die te uitten. Ook dat moet op een forum kunnen, mits dit inhoudelijk gebeurd.. Dat mag scherp maar de laatste tijd leek het wel een wedstrijdje wie de langste had met flames als gevolg.

Over het evt voortbestaan..

Hoewel verfoeit in het verleden lijkt het mij toch een goed idee om een soort gebruiksregels op te stellen waar je als gebruiker mee instemt. Niet zo zeer een lijstje verboden als meer een duidelijke handleiding hoe er gemodereerd wordt zodat in het geval van discussie hier ook naar verwezen kan worden.
In dit geval kunnen ook mods aangesproken worden door gebruikers (die het er (on)eens mee zijn) en kan er een open discussie plaatsvinden hoe beslissingen tot stand komen. Dit werkt echter alleen als dit inhoudelijk gebeurd, misschien in een apart sub kopje forumzaken (zo'n subje is er trouwens al)

Waar voorheen werd geschreven dat dit niet nodig was, dat we het zelf wel leuk kunnen houden, inhoudelijk enz kunnen we dat voorlopig aan de kant schuiven, de praktijk wees anders uit toch..?

Wat me ook verstandig lijkt is 'waarschuwingen' opener te maken. Bij de één staat de waarschuwing in de modbreak van t bericht, de ander krijgt 'm over de pm. Ik denk dat het de duidelijkheid ten goede komt als er door de mods direct bij de betreffende berichten wordt gewaarschuwd, evt een verwijzing naar 'de regels'.

In het actuele geval van Mopper zijn de aangevoerde vele waarschuwingen niet echt te vinden op het forum zelf. Zo is het bijvoorbeeld voor knarf niet duidelijk waar het vandaan kwam en zocht 'ie het zelfs deels bij zichzelf. Ik denk dat dit voorkomen kan worden door een 'opener beleid'

Ik ben wel blij dat het ksu gedeelte open blijft.

Maar waarom alleen de onzin blijft tov de andere subjes snap ik dan weer niet. Het subje waar 'het meeste kan' is toch de onzin en ook in de onzin kan men flamen wat ze willen. maar wel weer leuk denk ik..

en nog een vraagje..
Blijven de subjes die straks op slot gaan nog te lezen..?

Last but not least,

iedereen die mij hier de laatste jaren van info en ongein heeft voorzien, namens iedereen met de klompen in de klei en de kop in de polder... Dank en wellicht tot ziens..

Total

Laatst bijgewerkt door Total op 10 apr 2012, 21:15, in totaal 1 keer bewerkt

10 apr 2012, 20:18
Profiel E-mail
moderator
moderator
Bericht 
knarf schreef:
nou ja laat ook eigenlijk maar,zonde van mn tijd.

Dat waren wij dus ook aan het denken, en daarom deze ingreep.
Wij willen niet dat het zonde van mensen hun tijd is. Iedereen die tijd, moeite en kennis heeft gestoken in het beantwoorden van kraak-gerelateerde vragen heeft niets voor niks gedaan. Die kennis staat hier immer nog, en is na te lezen.
Iedereen die antwoord geeft op nieuwe vragen helpt mensen vooruit.
Iedereen die mensen vooruit wil helpen is welkom, maar gezeur, probeer het maar in het onzin gedeelte, of ergens anders. Of, stop met zeuren en begin met helpen. Cynisch zijn kun je beter over de regeringsplannen en dat soort onzin.

10 apr 2012, 21:03
Profiel E-mail
moderator
moderator
Bericht 
check blijft dus leesbaar..

10 apr 2012, 21:16
Profiel E-mail
Administrator
Administrator
Bericht 
Goed werk heren!
Ik hoop voor jullie dat het werkt.

Tevens hoop ik dat de vaak aangehaalde "mensen die hier vroeger kwamen", of de "mensen die hier niet komen vanwege..." niet de enige zijn die jullie hebben geraadpleegd in deze.

11 apr 2012, 16:14
Profiel
moderator
moderator
Bericht 
nee hoor. We hebben voornamelijk onszelf geraadpleegd.
De mensen die hier niet meer komen enzo, die zijn niet geraadpleegd, maar daar hoor je gewoon wel eens wat van.

11 apr 2012, 17:26
Profiel E-mail
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Goedenavond, ik heb even getwijfeld of het nu wel zo verstandig was om dit topic te posten, desalniettemin wil ik wel graag weten hoe het zit: ...

01 okt 2012, 06:40
Profiel E-mail
moderator
moderator
Bericht 
wellicht dat je iets duidelijker kan zijn..
waarvan wil je weten hoe wat zit..?

01 okt 2012, 13:59
Profiel E-mail
Administrator
Administrator
Bericht 
het zit op slot

02 okt 2012, 00:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]